Nu har vi korat sveriges bästa dansband, eller?

Först och främst måste man buga och tacka för ett trevligt finalprogram! Många bra låtar!
 Första omgångens "favorit i repris" blev hit! Två unga band, CC&Lee och Shake,  med en ung attityd, gav prov på framtidens dansband, för unga dansare. Larz-Kristerz med bra show med stort hjärta. Dessa tre fick mina röster i omgång 1. De övriga kändes mer som repris på favorit i repris.
 Andra omgången med sprillans nya låtar. Jannes finstämda fox slog Scotts lite gapiga fox och som fick wailas ihop. CC&Lee fick en klämmig, men lite snabb bugg, och Larz-Kristerz en bugg med go rytm, men texten, nä... Poäng till CC&Lee för mig.
 Men final mellan de två ordinarie segrarna, igen. Scotts nytolkning på "Inget stoppar oss nu" fick min röst, den andra varianten har jag hört förut. Min röst har inte lett till seger förut, så varför nu?
 Vi gratulerar ett dansband med mycket hjärta och glädje till segern, inget att säga om det! Men för detta dansmusiken framåt i 2000-talet? Jag tvekar.  Men grattis: Larz-Kristerz!                    
                                                          Vad tycker du? Nu vill vi se flera kommentarer!
                                                                                         BUGG's / Arne

Kommentarer
Postat av: Tommy Englund

Hej på er. Jag trodde nog att Scotts skulle vinna, men L-K var väll inte heller helt fel. För övrigt tror jag att hela den här programserien har varit bra för våra dansband och för oss som gillar dans och dansbandsmusik.Sköt om er.

2008-12-20 @ 23:28:15
Postat av: Ote & Inge

Hello!! Jag säger självklart grattis till L-K, men det var Scotts, CC & Lee och Jannez jag röstade på.

Det har varit en trevlig Lördagsunderhållning och jag säger jiipii till nästa omgång, hoppas att dom stora banden får var med tillsammans med dom mindre kända banden då. Jag säger åxå att det har varit en bra programserie för våra älskade dansband, äntligen har dom blivit accepterade av/i media, det är toppen för hela dansbandsbranchen och dess överlevnad. Till sist säger vi God Jul & Gott Nytt dansår.

2008-12-21 @ 00:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0