Ny danssöndag på gång!

Så drar det äntligen ihop sig till söndag och dans på Syltoppen igen! Givetvis inleds söndagens dans med våra båda buggkurser, i år mer välbesökta än tidigare. Kanske en orsak till detta växande  intresse står att finna i dansens ökande intresse i media senare år. Inte minst med bygdens son Karl - Petters medverkan i tv programmet Let's Dance i våras, då även BUGG' kom med på ett hörn.
 När BUGG's startade för nära fem år sedan, var nog  huvudorsaken att Ulla och jag ville dansa. Tidigt insåg vi att kurser var en oundviklig del i ett aktivt dansliv, både för att förnya och att utöka dansgänget. Så, sagt och gjort, kurser blev det. Dock avslutas, då som nu, varje kurskväll med vår Motionsdans. Ett tillfälle att träna lite mer, men framför allt tillfälle att träffa gänget och motionera, för vilket annat sätt för detta kan vara roligare än att bugga!  Vi lägger stor vikt vi att hitta pigg och trevlig dansmusik, och då gärna en hel del rock'n roll, då denna musik ligger oss särskilt varmt om hjärtat. Ett upplägg på trevlig danskväll som alltfler verkar att dela med oss. Det skall vara kul att dansa med BUGG's! 
 Välkommen att prova BUGG's motionsdans. Nya som gamla deltagare hjärtligt Välkomna!
 Söndag kväll  mellan 19.30 och 21.00 på Syltoppen i Säffle.               Vi ses då, BUGG's / Ulla å Arne.


Kommentarer
Postat av: Tommy Englund

Det blir kul att röra på dököttet igen.

2008-11-08 @ 15:00:04
Postat av: Karlsten

Hej på er allihop, god jul och gott nytt år. Vi var på dans i helgen i Grums (det var den sämsta jä... dansen jag någonsin varit på), MEN förfesten hos kallin är svårslagen. Jag tror jag ska sluta dansa? alla fall 1:ans kurs, det känns som ett avslutat kapitel i mitt liv (12 ggr får räcka). körde samtliga ettans turer i helgen, tyckte dom satt ganska bra nu.

2008-12-16 @ 19:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0