En ostraffbart trevlig kväll!

 -Vad är det för en konstig överskrift, säger Ulla då jag börjar skriva kvällens resumé. 
-Jo det var ju den 21:e i söndags, å "21 är ju ostraffbart", sa jag till svar.
-Det har jag aldrig hört, svarar Ulla med kvinnlig verbal snabbhet.
Överskriften får stå kvar, och i stället bollar vi frågan vidare till Er kära BUGG's-vänner: Har ni hört uttrycket tidigare? 
 Undermeningen är således att kvällen var utomordentlig trevlig i alla fall. Svårslaget trevlig faktiskt!


                                                                    BUGG 2:an
 Redan under den inledande bugg 2:an hade vi rysligt trevligt. Repetition av båda "Handbytena" och därtill "Torpeden". Varianterna på dessa fick sig åxå en genomgång, liksom höger buggsväng där jag manade till lite extra eftertanke. Högervarv även i förflyttningen!
 Till kvällens "Karusell med lås" släppte jag tanken fri, men här manade Björn-Ove mig till eftertanke, å så fick vår "Hej-tur" sin rätta utformning. Sedan hejades det vilt i alla vrår, och trivseln bara ökade.                     


                        
                                                               Ett trevligt gäng, våra bugg 2:or


                               

                               


 Gruppfoto hann vi med i pausen åxå. Vi har redan tjyvtittat på det och det ser fint ut. Till helgen tar vi med ett provfoto som ni får titta på, ifall Ni vill beställa ett eget exemplar. Tack för en trevlig kväll alla bugg 2:or! 

 
                                                                      BUGG 4:a 

                        
                                            En ökad trängsel till bugg 4:an, visst är det trevligt!

 Jo visst ökade trängseln till bugg 4:an, och här steg trivselfaktorn upp i topp igen! Ulla bjöd på smakprov av Lussedansens reportoar, och nu buggades det till tomterock vill jag lova. Då 4:ans gäster anlände såg jag några som huttrade av kyla en smula, men här steg tepmraturen även inombords. Uppvärmning hos BUGG's håller vad den lovar!

                               

                             


 Bugg 4:an tog sig ett nappatag med kramturen igen. Några nytillkomna buggare hade vi, så en lite grundligare repetition fick sig turen. Då jag upplyste om att "kramen" varar i fyra takter, protesterade både Karlsten å Björn-Ove och påtalade att det gick utmärkt att kramas i minst åtta takter åxå! Jo jag vet, det har väl hänt att jag provat detta också, skvallra inte för Ulla bara! 

                                         

 Kvällens tur var ju "Linjebuggen" å den brukar sätta synkroniseringssinnet på prov. För linjebuggar vi efter eget huvud så blir det kaotiskt, vi har provat! Men detta fixade Ni galant, Riverdance bleknar! Dock ställde "Nötkråkan" som inledning, till visst bekymmer. Tänk att fyra takter kan trassla tilldet så...
 Gruppfoto även här, kommer med på söndag för påseende för hugade spekulanter!

                                                                   MOTIONSDANS

                        

 Dans i Säffle under helgen, skulle det finnas ork kvar till mer dans månntro? Jo det fanns det! Ett tappert gäng stannade kvar från kurserna och några ytteligare tillkom så dryga tiotalet par klev upp till kvällens första foxtrot.
    
                                             

                        
                    Den ständigt glade Per smittar glädje runt omkring sig. Här får Maria sin dos av glädje!

                                         

                                                  Bugg's har tre tankar kring sin dans:

                                              * En dans för hjärtat, motionen vill säga!
                                              * En dans med hjärtevännen sin kanske!
                                              * Men kanske främst, En dans med hjärtlig glädje! 

                                            Välkomna och dansa med BUGG's av Hjärtans lust!


                                                 Final på Kurs och Motion nu på Söndag! 
                                 Du som inte provat BUGG's förut: Motionsdans kl 19.30 på Söndag!

         För som vi säger:              "Ska de va bugg, ska de va BUGG's!"           Hälsar BUGG's / Ulla å Arne


Kommentarer
Postat av: Per-Arne Wennergren

Om 21 är ostraffbart har jag ingen aning om men att vi har trevligt på söndagskvällarna är helt säkert!

2010-11-22 @ 20:52:55
Postat av: John Åkerlund

Jajamen gammal nog att ha hört detta uttryck,tror det har med spel att göra.

2010-11-23 @ 10:25:33
Postat av: Tommy Englund

Jo då 21 är ostraffbart, och kul hade jag även om jag missade motionsdansen,

2010-11-23 @ 19:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0