Kollat Dansbandskampen, eller?

 Här har både jag å Ulla kollat dansbandskampen ikväll. En kamp med osäker utgång, både plus och minus överaskningar!
 Men först kanske några fler som kollade Idol igår? Ulla följer programmet å brukar duka lite kvällsmat, då blir det att jag följer det , jag med. Men visst är ungdomarna duktiga. Kevin är ju ganska outstanding, någon annan segrare vore fel. Men andraplatsen var mer oviss, Robin och Alice har båda gjort bra tolkningar. I mitt tycke blev det nog ändå bäst som skedde då Robin slutligen tog farväl av tävlingen och lämnade vägen öppen för Alice till finalen i Globen. En final med stort underhållningsvärde men med mindre spänning, tycker jag.  Vad tycker du, kommentera!

 Åter till Dansbandskampen. Favorittippade Scotts hade en av sina mindre lyckade kvällar, i mitt tycke, och borde vart nervösa i sista omröstningen. Larz-Kristerz drog av en go´ bugglåt, "Hey Ya", som första nummer, som tillsammans med sin Älvdalsstil, förde gänget vidare. Jive lämnade redan i första omröstningen, trots en bra fox. Mjuk å fin , men nog för traditionell, då åtminstone juryn verkar söka ett nyare sound.
 Låtar i nyare stuk i egna arragemang fick vi höra av Zlips och Shake, som blev en vass konkurent till Scotts. Zlips verson av "Vad har du under blusen Rut" funkade inte, men Shakes variant på " Du ringde från Flen" i en 40-tals tappning,  blev min favorit.
 Nåväl, folket har röstat, Scotts å Larz-Kristerz är kvar. Kanske dags för en rockad nästa hel då. Spänningen skulle nog må bra av det. Eller, vad tycker du? Sänd in en kommentar!
 
Vi hörs, hälsar Arne i Bugg's!  

Kommentarer
Postat av: Ote & Inge

Hallå go vänner! Jag hoppades på lite konkurens mellan banden. jag röstade på Shake och Jive. Nästa gång blir det tuffare med Kindbergs, Whalströms och Jenny Saléns. Scotts går från klarhet till klarhet varje gång, L-K är ett kul gäng men nu är det väl ändå dags att lämna över till dom mera etablerade banden tycker jag. Må så gott. Kram på er.

2008-12-07 @ 00:02:48
Postat av: John

Håller med om att L-K är ett trevligt band och dom spelar alltid dansant musik,men nu borde nog Zlips och Shake gått vidare.

Har varit och sett lag SM finalerna i Karlstad i går,idag blir det bugg tävling i samma lokal(Sundsta idrottshus).Dansklubben Rocksulan släppte också den trevliga nyheten att nästa år i maj månad,kommer dans SM i bugg&rock`n roll att arrangeras Lövbergs lilla arena Karlstad.

2008-12-07 @ 01:46:04
Postat av: John

Först vill jag kommentera mitt stavfel,tråkigt att Lövbergs Arena blev så liten.Jodå Arne det å-hejades en hel del både lördag och söndag,men jag håller med dig inte något för socialdansen den får stanna kvar på tävlingsnivå.Upphovsmakarn Micael Brobeck satt själv med som domare under lördagen.Det lär komma ett inslag i lilla sportspegeln ikväll från Karlstad tävlingen.Krya på dig och hälsa till Ulla.

2008-12-08 @ 15:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0