En helkväll med Kurs och Motion!

 Så var det dags för fjärde kurskvällen för första kursomgången. Tror att jag frågade Ulla ett par gånger under kvällen, " -Är det verkligen fjärde gången". Tiden har gått så fort! Men det är väl som man säger, tiden går fort då man har kul. För kul det tror jag även ni haft, åtminstone ser det så ut på bilderna. Först från bugg 1:an!

                       
                                          Karolina och Christoffer ser ut att trivas med buggkurs!

                                                       

 Dags för kurs bugg 3, som blivit en trevlig kursomgång. Nyare buggare lotsas fram i kursen av fler riktiga "buggrävar", som kan detta med bugg. Ett utomordentligt sätt att träna tillsammans med rutinerade dansare! 
Även här ser de flesta ut att trivas med tillvaron. Jo visst är det skoj med bugg!

                        
                                       Maria och Jan har buggen i blodet, och ser ut att gilla läget!

                                   


 Motionsdansen är ett signum hos BUGG's! Dansglada människor samlas för att dansa och umgås med likasinnade en stund. Som seden bjuder startar vi i ett lugnt tempo och blandar foxtrot med bugg. En kopp kaffe i pausen, och sedan skruvar vi upp tempo å volym en smula, skippar foxen å dansar bara bugg. Buggmusik blandat med rock'n roll ger motionsdans med betoning på motion. Kort å gott, "Motionsdans hos BUGG's!

                        
                               Kristina och Christer startar med foxtrot, vana dansare hos BUGG's.

                                      

                        
                          Marie och Sten ger en skön avslutningsbild på vad vår Motionsdans handlar om! 

                                Som dagens titel säger: En hel kväll med Kurs och Motion! Tack till Er alla!

                   Vi hälsar Er Välkomna åter, kära dansvänner!                 BUGG's / Ulla å Arne

Kommentarer
Postat av: Therése

Men fy vilken hemsk bild!! Ser ju ut som att jag tycker att det är jätte tråkigt...men jag minns att jag tittade på klockan just då...haha!

Känner mig faktiskt lite halvt som halvt misshandlad idag...vet inte vad det kommer sig!;)Träningsvärk kanske...

Puss på er!

2009-10-05 @ 22:23:11
Postat av: Anonym

Det kan hända en del i stridens hetta men det var inte meningen, själv blev jag trampad och fick en armbåge i ansiktet men det är bara och bita ihop.

Jag tycker det är kanonkul och dansa med er alla duktiga och positiva "töser"

"Kvinnomisshandlaren"

2009-10-06 @ 06:31:56
Postat av: Anonym

Hallå "Buggsare"

Tycker ni inte det är dags för en Dansafton?

Skulle va kul och planera in en i almenackan,

skriv vad ni tycker så tror jag Ulla O Arne fixar till en så småningom.

Jan

2009-10-07 @ 11:37:27
Postat av: Ote & Inge

En dansafton säger vi inte nej till, kul, kul. keep on dancing folks.

2009-10-07 @ 18:11:00
Postat av: Tommy Englund

Jo det brukar vara en höjdare varje gång görsköj

2009-10-07 @ 18:12:52
Postat av: Emelie Larsson

De vore en bra idè // Kram

2009-10-07 @ 19:48:02
Postat av: Vicki

Görsköj! :-)

2009-10-08 @ 18:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0